sobota, 17 marca 2012

"Lato w Jagódce" czyli jak zrozumiałam istotę popularności książek Katarzyny Michalak.

Katarzyna Michalak- to autorka bardzo popularna wśród blogerów(i nie tylko). Długo zastanawiałam się dlaczego tak jest? Co takiego wyjątkowego mają w sobie powieści jej autorstwa? W czym tkwi ta magia? Po przeczytaniu tylu pozytywnych recenzji wiedziałam, że prędzej czy później i ja sięgnę po książki Pani Kasi.

"Lato w Jagódce" to druga książka z Serii Owocowej. W powieści poznajemy losy Gabrysi Szczęśliwej- młodej Pani weterynarz. Kobieta została w dzieciństwie porzucona przez matkę. Dziecko zostało przygarnięte przez Stefanię i od taj pory stały się niemal nierozłączne. Kobieta pokochała Gabi od pierwszej chwili gdy to znalazła ją na progu własnego domu. Stefania chciała dla dziewczynki wszystkiego co najlepsze, stworzyła jej pełen ciepła dom. Gabrysia niestety nie była szczęśliwa- wbrew temu o czym mogło świadczyć jej nazwisko. Nie należała do najładniejszych dzieci, miała słaby wzrok i nie w pełni sprawną nogę... Jako dorosła kobieta marzyła o tym jedynym i o prawdziwym gorącym uczuciu.
Jednak pewnego dnia życie Gabi zmienia się o 180 stopni. Dziewczyna dostaje wymarzoną pracę, usamodzielnia się i na dodatek poznaje tego jedynego. Jakby tego było mało bierze udział w show telewizyjnym, gdzie zostaje poddana zdumiewającej metamorfozie. Jednak czy ma szansę na związek z ukochanym mężczyzną? Czy uda jej się zrealizować najskrytsze marzenia?

Czytając "Lato w Jagódce" miałam wrażenie, że czytam baśń. Piękną i optymistyczną baśń. Pełną nieoczekiwanych zwrotów akcji. Wywołującą niejednokrotnie łzy z powodu wzruszenia. Rozśmieszającą momentami aż do bólu brzucha. Przyznam, że w tym momencie swojego życia bardzo potrzebowałam tego typu lektury. Dlaczego? Książka pozwala uwierzyć w to, że marzenia spełniają się ale pod warunkiem gdy my o to walczymy. Dzięki tej powieści zrozumiałam jak ważne jest ciągłe dążenie z uporem do ich realizacji. Czytając "Lato w Jagódce" utożsamimy się z głównymi bohaterami. Każda z nas ma w sobie coś z Gabrysi Szczęśliwej. Są momenty, gdy tak samo jak Gabi, czujemy się jak "brzydkie kaczątka". Każda z nas marzy o prawdziwej miłości. Książka zawiera wiele uniwersalnych prawd na temat życia. Będą one pomocne w niejednej ważnej dla nas chwili.

"Lato w Jagódce" wywarło na mnie ogromne wrażenie. Książkę zaliczam do grona tych, które z czystym sumieniem, będę polecała innym czytelnikom. Jest to pełna ciepła i refleksji historia o życiu. Gorąco polecam- nie tylko zwolenniczkom szczęśliwych zakończeń.:) Na koniec taka mała uwaga- tej książki nie można traktować dosłownie- należy czytać między wierszami...

Moja ocena- 5/6

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Literackiemu.

12 komentarzy:

  1. Za mną dopiero "Rok w poziomce" jednak wiem, że po prostu muszę sięgnąć po inne książki tej autorki. Jest w nich niesamowity klimat i urok ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamierzam zabrać się za pierwszy tom z tej serii już niebawem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga ja bym jednak poleciła zacząć od "Lata w Jagódce":)Bo w pierwszym tomie poznajesz epizodycznie postaci z Lata. I fajnie jest wiedzieć o co chodzi.

      Usuń
  3. Bardzo chciałabym przeczytać którąś z książek pani Kasi, słyszałam o nich już wiele pozytywnych opinii, a Ty jeszcze mnie utwierdziłaś w przekonaniu, że naprawdę warto.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki tej pani bardzo chciałabym przeczytać, ale niestety nie jest mi do nich po drodze :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli będziesz miała okazję- to koniecznie polecam:)

      Usuń
  5. Twoje ostatnie zdanie jest najważniejsze :) Wiele można wywnioskować wtedy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czyli i Ciebie TA Michalak oczarowała ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...